FITNAH, MENGUMPAT ADALAH AKTIVITI PALING SERONOK - Islam Is Great

Islam Information for all muslim in world. As a muslim we must share a knowledge to all

Khamis, 27 Februari 2020

FITNAH, MENGUMPAT ADALAH AKTIVITI PALING SERONOK




*Alhamdulillah segala pujian milik ALLAH, Salawat dan salam keatas Nabi Muhammaad s.a.w,ahli keluarga dan para sahabat r.a*

MENGUMPAT,FITNAH,BUKA AIB ORANG, MENGUTUK orang sana sini adalah antara aktiviti yang paling seronok dilakukann tak kira lelaki dan wanita.Bercakap pasal keburukan orang.
Mahunya tak seronok lepas itu, satu persatu keburukan orang itu kita keluarkan,itulah hasutan syaitan.Dulu,semua kena berkumpul dekat satu tempat bawah pokok,kedai kopi atau dimana saja untuk lepak sambil mengumpat dan ambil angin. *Sekarang dah moden,laman sosial seperti facebook, twitter, blog atau group* *whatsapp dan telegram kini sudah menjadi medan untuk* *mengumpat,fitnah mengutuk orang dan berbagai lagi* Ini antara fitnah akhir zaman tapi ramai yang masih belum sedar dan tidak mahu sedar.Tanya diri sendiri tak sayang pahala?
Tak takut dosa,Tak takut ALLAH?Penat solat lima kali sehari,solat sunat lagi,baca Al-quran,
puasa,puasa sunat, mulut zikir,sedekah, tutup aurat dengan sempurna, solat awal waktu dan segala amal baik yang dibuat, *Tapi apa gunanya jika akhirnya bagi percuma pahala dekat orang lain yang kita umpat, fitnah ,kutuk dan sebagainya* Hati yang hidup, akan rasa risau bila buat dosa.Hati yang mati, buat dosa rasa macam benda biasa.
wallhu'alam
*Allahumma Shalli Alaa Muhammad Wa Alaa Aali Muhammad*
➖➖➖➖➖➖➖➖
*Semua orang boleh menuntut ilmu, tapi tidak semua boleh perolehi keberkatan ilmu*
hazizi51/2020
*berlakuadilpadahakoranglain*

Tiada ulasan: