AMALAN CEGAH GANGGIAN JIN - Islam Is Great

Islam Information for all muslim in world. As a muslim we must share a knowledge to all

Sabtu, 11 Ogos 2018

AMALAN CEGAH GANGGIAN JIN


1. Konsiten membaca ayatul Kursi selepas solat, tiap kali sebelum tidur dan ketika diganggu oleh makhluk halus.


2. Sentiasa membaca doa perlindungan daripada syaitan dalam ayat 97-98 Surah Al-Mukminun 


3. Amalkan membaca Surahh Al-Baqarah setiap hari, baca ikut kemampuan dan jangan paksa diri. 


4. Sering membaca ta’awwuz ketika hendak melakukan sesuatu kerja.


5.Amalkan setiap pagi dan petang membaca al-Mu’awwizat (surah al-Ikhlas, al-Falaq dan an-Nas) dengan duduk mengadap kiblat sambil menadah tangan seperti orang berdoa selepas dibaca hendaklah dihembus pada tangan dan sapukanlah pada seluruh anggota badan yang terjangkau oleh tangan. Mohonlah perlindungan daripda gangguan jin dan syaitan.


6. Tingkatkan kekuatan dalaman dengan melaksanakan ibadah qiyammulail kerana syaitan akan kepanasan apabila mendekati manusia yang sentiasa melakukan amalan qiyammulail.


7. Bakar dan tanam semua tulisan, buku, tangkal dan azimat yang pernah diterima. 


8. Jangan berjumpa pengamal saka (bomoh) bagi tujuan pengubatan atau atas apa hajat sekalipun. Jin saka yang ada pada bomoh akan menganggu kita dan menambah beban yang sedia ada. 


9. Amalkan zikir-zikir khusus untuk bina benteng pertahanan badan melawan gangguan. Jangan hanya amalkan ayat-ayat ruqyah tetapi tidak bina benteng pertahanan badan dengan membaca zikir secara konsisten. 


10. Mendapatkan rawatan gangguan daripada pengamal perubatan ruqyah yang berasaskan syariat  dan bukannya pengamal perubatan yang menggunakan khadam jin atau berdampingan dengan jin dan syaitan.


11. Boleh juga memasangkan vcd bacaan ruqyah di rumah anda sebagai tambahan usaha di atas.


12. Berhati-hati dalam mendapatkan rawatan, jauhi perawat yang menipu. Elakkan percaya kata-kata perawat yang boleh tahu "siapa yang sihir kita" "jin ada berapa ekor dalam badan". Hentikan percaya perawat yang hanya dgn melihat secara luaran fizikal, dan boleh berkata "dalam perut kamu ada 10.ekor ular... kamu kena rawat ni

Tiada ulasan: