JAUHI SCAN/TILIKAN MELALUI GAMBAR DAN JUGA RAWATAN JARAK JAUH - Islam Is Great

Islam Information for all muslim in world. As a muslim we must share a knowledge to all

Rabu, 31 Julai 2019

JAUHI SCAN/TILIKAN MELALUI GAMBAR DAN JUGA RAWATAN JARAK JAUH


JAUHI SCAN/TILIKAN MELALUI GAMBAR DAN JUGA RAWATAN JARAK JAUH

Bismillahirrahmanirrahim.

Nasihatilah org yg terdekat dgn kita (suami, isteri, ibu, ayah, adik, kakak, abg, dll.) agar menjauhi kesyirikan.

Jgn terlalu mudah memberikan gambar kpd seseorg yg mengaku sbg “perawat Islam” utk discan atau ditilik. Ada yg sampai nk buat rawatan melalui gambar. 

Scan atau tilikan melalui gambar adalah kaedah perbomohan. Rawatan jarak jauh hanya menggunakan gambar shj juga adalah dilarang sama sekali. Hindarkanlah krn anda boleh terjebak dlm kesyirikan.
.
Masa depan seseorang adalah termasuk dalam hal ghaib yang tidak diketahui oleh sesiapa pun melainkan Allah SWT. Firman Allah SWT:

قُلْ لَا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ

Maksudnya: Katakanlah (wahai Muhammad): "Aku tidak berkuasa mendatangkan manfaat bagi diriku dan tidak dapat menolak mudarat kecuali apa yang dikehendaki Allah. Dan kalau aku mengetahui perkara-perkara yang ghaib, tentulah aku akan mengumpulkan dengan banyaknya benda-benda yang mendatangkan faedah dan (tentulah) aku tidak ditimpa kesusahan. Aku ini tidak lain hanyalah (Pesuruh Allah) yang memberi amaran (bagi orang-orang yang ingkar) dan membawa berita gembira bagi orang-orang yang beriman". (Surah al-A’raf: 188)

Kami amat khuatir perbuatan tersebut menghampiri amaran Nabi SAW dalam sabdanya:

مَنْ أَتَى كَاهِنًا، أَوْ عَرَّافًا، فَصَدَّقَهُ بِمَا يَقُولُ، فَقَدْ كَفَرَ بِمَا أُنْزِلَ عَلَى مُحَمَّدٍ

Maksudnya: “Sesiapa yang datang menemui penilik atau peramal nasib lalu mempercayai apa yang diberitahu olehnya, maka dia telah kufur terhadap apa yang diturunkan kepada Muhammad”. (Riwayat Ahmad, no. 406)

Sabda Nabi SAW:

مَنْ أَتَى عَرَّافًا فَسَأَلَهُ عَنْ شَيْءٍ ، لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلَاةٌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً
Maksudnya: “Sesiapa yang datang kepada bomoh, lalu bertanya kepadanya sesuatu, maka solatnya tidak akan diterima selama 40 hari.” (Riwayat Muslim, no. 4144)

.
#ARASH
#QHI_Malaysia
#CRS_Malaysia


Tiada ulasan: