Kehebatan Selawat Ke Atas Nabi Muhammad. - Islam Is Great

Islam Information for all muslim in world. As a muslim we must share a knowledge to all

Ahad, 29 April 2018

Kehebatan Selawat Ke Atas Nabi Muhammad.

Kehebatan Selawat Ke Atas Nabi Muhammad.
Copy FB Pondok Habib

اللهمَّ صلِّ على سيِّدنا محمَّد
 وعلى آلِ سيِّدنا محمَّد.
Pada sesuatu kesempatan, Rasulullah saw berkumpul dgn para sahabatnya kemudian beliau bersabda, “Malaikat Jibril, Mikail, Israfil, & Izrail A.S. telah berkata kepadaku.”Keempat malaikat masing-masing mengungkapkan bantuan yg akan mereka berikan kepada orang yg sering mengucapkan selawat padaku.
.
Berkata Jibril A.S.: “Wahai Rasulullah, barangsiapa yg membaca selawat kepadamu setiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya & akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar”.
.
Berkata pula Mikail A.S.: “Mereka yg berselawat ke atasmu akan kuberikan mereka minum dari telagamu.”
.
Berkata pula Israfil A.S.: “Mereka berselawat kepadamu, aku akan sujud kepada Allah & akan tidak mengakat kepalaku sehingga Allah mengampuni dosa orang itu.”
.
Malaikat Izrail A.S. pun berkata: “Bagi mereka yg berselawat ke atasmu, aku akan cabut ruh mereka itu dgn selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para Nabi.”
.
Orang terdekat kepada aku pada hari kiamat ialah yg terbanyak membanca selawat kepadaku. {HR. At-Tirmidzi}

اللهمَّ صلِّ على سيِّدنا محمَّد وعلى آلِ سيِّدنا محمَّد.

Tiada ulasan: