KISAH PERTOLONGAN ALLAH YANG DATANG SAAT BENCANA - Islam Is Great

Islam Information for all muslim in world. As a muslim we must share a knowledge to all

Sabtu, 31 Ogos 2019

KISAH PERTOLONGAN ALLAH YANG DATANG SAAT BENCANA



Lagi kekuasaan Allah yang ditunjukkan saat tiada siapa yang boleh menghulur bantuan dikala bah besar menerjah secara tiba-tiba.. saat cemas warga Lampulo berasak naik ke tingkat dua di sebuah rumah untuk menyelamatkan diri, tiba-tiba datang sebuah kapal nelayan seakan ingin merempuh mereka.. saat itu, nyawa dirasakan sudah sampai ke penghujung..
.
Maha Besar Allah, tersekat kapal nelayan itu betul-betul di sebelah tempat mereka menyelamatkan diri.. lalu berbondong-bondonglah mereka, satu persatu naik keatas kapal itu.. Alangkah terkejutnya mereka, terdapat seorang nelayan yang sedang nyenyak tidur, tidak sedar akan air hitam yang menghentam, menghancurkan seluruh pelusuk banda Acheh itu..
.
Kuasa Allah.. 59 nyawa terselamat dengan hadirnya bantuan yang dipanggil "kapal nabi Nuh" yang sehingga kini terdampar di atas rumah, agar mata-mata yang melihatnya tidak hanya mengagumi kehebatan Dia, tetapi juga menginsafi hari kiamat yang bakal tiba..

Maka benarlah firman Allah : "....bagi tiap-tiap umat mempunyai ajal. Apabila telah datang ajal mereka, maka mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaatpun dan tidak (pula) mendahulukan(nya)..."

Tiada ulasan: