KHAT KUFI DARI GALERI KUFI - Islam Is Great

Islam Information for all muslim in world. As a muslim we must share a knowledge to all

Sabtu, 20 Julai 2019

KHAT KUFI DARI GALERI KUFI


KHAT KUFI DARI GALERI KUFI

Kufi ialah bentuk khat skrip bahasa Arab yang tertua yang terdiri daripada skrip tua abjad Nabatean yang diubah suai. Namanya diambil sempena bandar KufaIraq, Kufi ialah sebentuk skrip bergaris dan bersudut, lazimnya dengan garis tegak dan melintang memanjang.

Di Malaysia khat kufi semakin mendapat tempat di hati pengguna muslim dan permintaan yang tinggi ini membuatkan persaingan yang tinggi. Walau bagaimana pun perlu diingat khat kufi imemerlukan penelitian yang tinggi kerana ia melibatkan petikan suci Al- Quran dan jika tersalah tulis maka tercemarlah ayatnya,

Dan isteri aku salah seorang peminat kufi dan untuk untuk bulan ini sahaja kami telah menempah 2 frame khat kufi untuk dipampangkan di dinding rumah kami dengan ayat Kursi dan Iqra.Mula-mula kami membuat pesanan saiz 28X24inci, setelah sampai kami dapati ia agak kecil tapi cantik.

Lalu kami membuat pesanan kedua kepada Galeri Kufi melalui FB mereka dengan saiz yang kami nak sendiri iaitu 60X44 inci. Pada mulanya kami ingat  Galeri Kufi iaitu syarikat yang membuat khat kufi tidak membuat saiz pilihan pembeli rupanya ia boleh “custom”. Suka ler hati isteri aku ini, Cuma aku yang kena membayar..hehehehe.

Kami membuat tempahan kedua sebab kami amat berpuas hati dengan rekacipta yang dibuat oleh Galeri Kufi yang kemas. Perkhidmatan yang diberikan juga amat pantas dan anda boleh berurusan dengan mereka melalui what apps apa kehendak anda. Bermaksud Galeri Kufi ini adalah mesra pelanggan.dimana anda secara terus berbincang tak payah nak online kat website semua. Cepat dan pantas.

Itu yang aku suka tentang Galeri Kufi ini, sebagai contoh aku bertanya pada mereka saiz tuilisan kufi ini boleh tak dapat yang besar. Tak sampai 10 minit mereka dah jawab siap dengan harga serta kasi  free gift lagi. Disebabkan aku pernah berurusan dengan mereka dan barangan aku sampai tanpa rosak dan cepat. Maka aku pun setuju jer harga yang diberikan lagi pun ia kasi diskaun lagi..hahahahaha.

Dengan jumlah suka 85K orang di Galeri Kufi FB Pages aku rasa ia adalah sebuah syarikat yang boleh dipercayai. Dan aku merupakan salah seorang pelanggan mereka yang amat berpuas hati. Aku membuat artikel tentang Galeri Kufi ini sebab anda fikir ia bayar aku ker. TIDAK, sebab aku ingin berkongsi dengan semua pembaca yang masih mencari-cari tulisan khat kufi yang boleh dipercayai secara online maka aku rekemenkan Galeri Kufi ini pada anda.

Produk-produk Galeri Kufi ini termasuk Kufi Frame, Kufi On Canvas, Kufi Service Name Design, Kufi Bookmark dan Kufi Wallpaper.


KHAT KUFI DARI GALERI KUFI


Salah satu contoh Tulisan Khat Kufi yang aku beli dari Galeri Kufi.


KHAT KUFI DARI GALERI KUFI

Perbincangan melalui what apps permintaan aku. Harga aku  padam ler sebab rahsia bisnis..hihihi. Simple kan.
Kat FB dia ada tulis no telefon, anda tak yah call, what apps sahaja.

Untuk aku tulisan kufi ini unik. Sambil kita berdeco kan rumah dengan gaya tulisan kufi dan pada yang sama kita penuhkan rumah kita dengan ayat- ayat suci Al Quran..amin.

JIKA BERMINAT ANDA BOLEH KLIK LINK INI KE FACEBOOK MEREKA

GALERI SUFI 



Tiada ulasan: