10 PERKARA YANG AKU TAKUTKAN - Islam Is Great

Islam Information for all muslim in world. As a muslim we must share a knowledge to all

Rabu, 14 Februari 2018

10 PERKARA YANG AKU TAKUTKAN

10 PERKARA YANG AKU TAKUTKAN
1.Yang aku takut...
hatiku kian mengeras dan sulit menerima nasihat,
namun sangat pandai menasihati...
2. Yang aku takut...
aku merasa paling benar,sehingga merendahkan yang lain...
3. Yang aku takut..
egoku terlalu tinggi,hingga merasa paling baik di antara yang lain...
4. Yang aku takut...
aku lupa bercermin,namun sibuk berprasangka buruk kepada yang lain.
5. Yang aku takut...
ilmuku akan membuatku menjadi sombong memandang yang berbeza denganku..
6. Yang aku takut..
lidahku makin lincah membicarakan aib saudaraku,namun lupa dengan aibku yang menggunung...
7. Yang aku takut...
aku hanya hebat dalam berkata,namun buruk dalam bertindak..
8. Yang aku takut..
aku hanya pintar dalam berdakwah,namun sulit untuk mentaati...
9. Yang aku takut...
aku hanya cerdas dalam mengkritik, namun lemah dalam memperbetulkan diri sendiri...
10. Yang aku takut,
aku membenci dosa orang lain..
namun saat aku sendiri buat dosa,aku enggan membencinya...
Ya Allah ya Tuhanku ...
Ampunilah kesalahanku
aku berlindung pada-Mu dari kelemahanku sendiri..
Lembutkanlah hatiku dan redam egoku..
Jauhkan aku dari sifat berbangga diri,hasad,iri dan dengki...
Sesungguhnya aku memohon hidayah
dan ampunan-Mu..
Aamiin yaa Rabbal aalamiin..Allahuma Solli Ala Muhammad
Wa'ala Ali Muhammad

Tiada ulasan: