Bantuan Kepada Saudara Islam Kita - Islam Is Great

Islam Information for all muslim in world. As a muslim we must share a knowledge to all

Khamis, 30 Mac 2017

Bantuan Kepada Saudara Islam Kita

Bantuan Kepada Saudara Islam Kita
Salam,
Keluarga Towel di tekan sehingga berpindah dari rmh panjang krn masuk Islam.
Towel dan keluarganya tinggal di Rumah Panjang Abe, Ulu Pakan. Seluruh penghuni rmh panjang tersebut Kristian dan tidak beragama melainkan keluarga Towel.
Towel baru masuk Islam, bapa kepada 3 org anak yg lebih awal masuk Islam dan juga isterinya ketika misi dakwah ke Ulu Pakan tahun 2015.
Towel masuk Islam tahun 2016 setelah melihat perubahan akhlak 3 anak2nya setelah memeluk Islam. 2 orang anaknya kini sdg belajar di Semenanjung, anak lelakinya Abd Rashid (nama asal Chirstopher)  belajar di PDS, anak perempuanya Syafiqah (nama asal Anja) belajar di Maahad Tahfiz At Thohiriyah Port Dickson (kini sdh boleh baca Quran dan mula menghafaz al Quran). Seorang lg masih bersekolah rendah.
Mengelak dari tekanan2 dan demi mengelakkan dari pergaduhan krn masuk Islam, Towel memilih keluar dari rumah panjang dan tinggal di kebunnya sendiri. Sebuah pondok didirikan buat sementara unt berteduh dr hujan dan panas.
Towel juga diminta membayar denda kepada Tuai rmh Panjang, krn peraturan rmh Panjang, sesiapa yg keluar dgn apa sebab sekalipun wajib bayar denda seekor babi @ duit yg sama nilai dgn babi.
Kini Towel perlu pembelaan dan simpati umat Islam, pendapatannya dari hasil kebun tak seberapa, bantuan dari Baitul Mal Sarawak sdg diusahakan bg membolehkan Towel membina rumah yg lebih selesa.
Sehubungan dgn itu, para dermawan dialu2kan menyumbang bagi meringankan beban Towel dan keluarganya. Keluarga mereka adalah muallaf yg sgt perlu diberi bantuan.
Sumbangan datuk-datuk/tuan puan boleh di salurkan melalui Pusat Dakwah Serantau di salah satu dari 2 akaun berikut :
Bank Islam
Pusat Dakwah Serantau. No acc 13053010005100 @
Bank Muamalat
Pusat Dakwah Serantau-YAM. No acc
12100001008710
Setelah bankin harap whatshaap bank slip unt tujuan rekod dan semak ke 010-5667528
T kasih atas prihatin dan sumbangan, semuga murah rezeki dan diberkati
Misbahul Munir
Mudir
Pusat Dakwah Serantau
28.3.2017
Tidak perlu viral dlm media internet melainkan whatshaap shj.