Nama Aku Duit - Islam Is Great

Islam Information for all muslim in world. As a muslim we must share a knowledge to all

Isnin, 26 September 2016

Nama Aku Duit

• Nama aku *DUIT*,
kadang orang panggil aku wang, fulus dan macam-macam lagi.

• Rupa aku biasa je,
*badan aku lemah* tapi aku boleh membuatkan satu dunia inginkan aku.
• Aku juga boleh merubah sifat seseorang manusia,
kerana manusia mengidolakan aku.
• Ramai orang merubah keperibadiannya,
mengkhianati kawan,
memutuskan persaudaraan,
menjual maruah,
malahan meninggalkan keyakinan imannya,
demi aku!
• Aku tak mengerti perbezaan orang senang dengan orang susah,
tetapi manusia memakai aku untuk dijadikan loncatan darjat,
menentukan kaya miskin dan terhormat atau terhina.
• *Aku bukan Iblis,*
tapi seringkali manusia melakukan kejahatan demi mendapatkan aku.
• Aku juga bukan orang ketiga,
tetapi banyak suami isteri bergaduh dan berpisah kerana aku.
Anak dan ibubapa berselisihan kerana aku.
• Sangat jelas juga aku bukan Tuhan,
tapi manusia menyembah aku seperti Tuhan,
bahkan kerap kali hamba-hamba Tuhan lebih menghormati aku,
padahal seringkali mereka diingatkan supaya jangan sesekali menjadi hamba duit.
• Aku tidak pernah mengorbankan diriku untuk sesiapapun tetapi ramai orang yang rela mati demi aku.
• Ingin aku ingatkan bahawa aku hanya boleh menjadi alat untuk membayar resit ubat tetapi aku tidak mampu untuk memanjang kan jangka hayat hidup seseorang.
*_Sedarkah anda,_*
• Aku juga satu alat yang boleh membuatkan kamu bersedekah dan memperolehi pahala dan keberkatanNya.
• Kebanyakan orang sanggup bekerja demi aku siang dan malam.
Walhal, tidakkah mereka sedar bahawa aku sebaliknya boleh bekerja untuk mereka dengan lebih effisien lagi.
• Andai aku digunakan untuk bersedekah, nescaya aku tidak akan pernah putus dari kamu.
• Aku akan sering mendatangi kamu dengan keberkatan dariNya.
• Gunakanlah aku ke jalan yang diredhai olehNya. .

Yang benar,
*DUIT*.


Tiada ulasan: