ALLAH MEMBALUT HADIAHNYA - Islam Is Great

Islam Information for all muslim in world. As a muslim we must share a knowledge to all

Isnin, 9 Oktober 2017

ALLAH MEMBALUT HADIAHNYA

ALLAH MEMBALUT HADIAHNYA
Manusia jika ingin memberi hadiah,pasti akan membalutnya dengan pembungkus hadiah yang cantik, bereben dan sebagainya. Hadiah yang berharga tidak akan diberi tanpa berbalut.

Begitu juga Allah apabila ingin memberi hadiahNya. Allah juga membalut anugerah-Nya yakni dengan sesuatu yang dipanggil kepahitan, kesedihan dan kegagalan.

Kadang-kadang Allah tidak memberi sesuatu yang diminta, namun Allah memberi sesuatu yang lebih bernilai daripada itu. Tetapi itu tidak ketara kerana Tuhan 'membalut' anugerahNya.

Namun yakinlah Allah akan beri itu lebih bernilai berbeza dengan apa yang kita inginkan. Inilah yang akan menyebabkan hati kita menjadi tenang.

Ya, pembalut hadiah kita semestinya lebih murah daripada hadiah di dalamnya. Sama juga hadiah dan anugerah yang Allah ingin berikan. Biasanya hadiah jauh lebih mahal dan bernilai jika dibandingkan dengan “pembalutnya”.

Justeru, bersabarlah sebentar ketika membuka hadiah untuk mengetahui isi dalamnya seterusnya menikmati hadiah itu.

Begitulah, marilah bersabar sebentar menerima kepahitan dan kegagalan semata-mata untuk menikmati anugerah yang masih menjadi rahsia...tetapi pastilah lebih indah dan bernilai berbanding apa yang kita sangkakan.

InsyaAllah, amin. Salam Jumaat yang barakah. Mari banyakkan selawat. Dan selamat membuka hadiah kurniaan Allah kepada kita pada hari ini.

Oleh Ustaz Pahrol Mohd Juoi

SILA SHARE DAN SEBARKAN

(Dipetik daripada facebook Ustaz Iqbal Zain)

Tiada ulasan: